Hrana protiv kolesterola

23.12.2014.

Dijeta je prvi i osnovni pristup u liječenju povećane količine kolesterola u krvi. Naime, kolesterol je karakterističan produkt životinjskog organizma, stoga se javlja u hrani životinjskog porijekla, dok ga u biljnoj hrani nema.

Posebno bogat izvor kolesterola je žumanjak (jedno kokošje jaje sadrži oko 300 mg kolesterola), sve iznutrice, riblja ikra, punomasno mlijeko, meso i mesne prerađevine. Ukupni sadržaj kolesterola u mesu nije posebno velik, ali ako ono predstavlja svakodnevni dio ishrane, to bitno povećava unos kolesterola hranom.

Prehrana kod povišenog kolesterola

Osnovne preporuke pravilne prehrane su smanjiti unos masti na najviše 30% od ukupnog unosa energije, unos zasićenih masti ispod 10% ukupnog unosa energije, a unos kolesterola ispod 300 mg/dan. Držati se možete općih smjernica.

Hrana koja povećava kolesterol

  • masna hrana (masno meso, slanina, paštete, čvarci)
  • pržena hrana
  • maslac, margarin
  • punomasno mlijeko, sir, pavlaka, jogurt
  • pecivo, tjestenina, pizza
  • fast food tj. brza prehrana
  • zaslađena pića i gazirana pića
  • alkohol

Hrana protiv kolesterola

  • hrana bogata prehrambenim vlaknima (punozrnati proizvodi)
  • povećan dnevni unos voća i povrća (4-5 obroka)
  • zamjena masnog mesa s bijelim mesom (puretina, piletina) i ribom

U dijeti za kolesterol važno je znati, da je najbolje pripremati hranu pečenjem na roštilju ili u posuđu koje ne zahtjeva masnoću. Ne koristite maslac, margarinu i svinjsku mast, već isključivo biljna ulja, ali u što manjim količinama.

 

Nastavite s čitanjem:

KOLESTEROLŠto je kolesterol? | Vrste kolesterola | Kolesterol i trigliceridi | Vrijednosti kolesterola | Simptomi povišenog kolesterola | Snižavanje kolesterola | Hrana protiv kolesterola | Terapija statinima | Prirodno liječenje | ZAŠTO HOLESTOP?