Noleen:˝Sa SlimJoy-em 12 kilograma manje u samo 3 tjedna!

Saznajte više

Zašto su nam Omega-3 masne kiseline prijeko potrebne

30.3.2016.
Vjerojatno ste već čuli da su omega-3 masne kiseline "dobre masti", ali isto vam tako vjerojatno nije jasno zašto niti zbog čega su one neophodne za ljudsko tijelo do te mjere da bi ih svi trebali uzimati kao dodatak prehrani. Donosimo razloge!

Što su omega-3 masne kiseline?

Omega-3 masne kiseline esencijalne su za pravilno funkcioniranje mnogih tjelesnih procesa. Riječ je o zdravim (odnosno nezasićenim) mastima i uglavnom ih dobivamo iz biljaka i morskih plodova. Omega-3 masti iz biljnog izvora nose kraticu ALK (α-linolenska kiselina), dok one koje dobivamo iz morskih plodova dijelimo na EPK (eikozapentaenska kiselina) i DHK (dokozaheksaenska kiselina). Moždane masti uglavnom se sastoje od potonje vrste omega-3 masti, DHK.

Za razliku od biljaka i ribe, ljudsko tijelo ne može proizvesti omega-3 masne kiseline, pa je važno da ih u svoju prehranu unosimo putem namirnica bogatih ovim mastima ili uz pomoć dodataka prehrani.

Što omega-3 masne kiseline zapravo rade?

Mnogi su znanstvenici proučavali djelovanje omega-3 masnih kiselina na tijelo te dokazali pozitivne učinke kod obnove stanične membrane, ali reguliranju ravnoteže između pro i anti upalnih agenata. Vjerojatno već znate da previše upalnih agenata u tijelu znatno povećava rizik od srčanih oboljenja i drugih kroničnih bolesti, a omega-3 kontrolira njihove razine i time se brine za zdravlje krvožilnog sustava.

Ove masne kiseline također osnažuju imunološki sustav, povećavaju potrošnju glukoze i brinu se za bolju apsorpciju nutrijenata. Ljudi koji konzumiraju mnoštvo omega-3 masnih kiselina, bez obzira dobivaju li ih iz biljnih ili morskih izvora, imaju znatno manje šanse za razvojem srčanih bolesti.

Koliko vam je potrebno?

Svakog biste dana trebali konzumirati 1.1 – 1.6 grama biljnih omega-3 masnih kiselina (ALK) te 0.16 grama iz morskih izvora, odnosno EPK i DHK. Jeste li danas konzumirali dovoljno omega-3 masnih kiselina?

Mnogi stručnjaci savjetuju da oni koji nasljedno imaju veće šanse za oboljenjem od srčanih bolesti uzimaju veće količine omega-3 masnih kiselina, odnosno da tjedno imaju barem dva riblja obroka uz redovito konzumiranje mnoštva povrća. U omjerima, trebali bi uzimati .1 – 1.6 grama biljnih omega-3 masnih kiselina (ALK) te 0.5 grama iz morskih izvora, odnosno EPK i DHK.

I druge skupine trebale bi konzumirati više omega-3 masnih kiselina, a to su oni skloni kroničnim infekcijama, bolestima jetre, šećeraši, oni koji pate od demencije ili depresije te trudnice. Količine variraju ovisno o stanju. Primjerice, oni kojima je već dijagnosticirana srčana bolest trebali bi uzimati 1 g of EPK i DHK svakog dana, dok se onima koji imaju povišene razine šećera u krvi preporučuje da konzumiraju 2 – 4 grama EPK i DHK. Ova količina dokazano snižava razine triglicerida i smanjuje rizik od srčanih oboljenja.

Omega-3 masne kiseline esencijalne su za naše tijelo i trebali bismo ih konzumirati svakodnevno u preporučenim omjerima. Ako imate teškoće s njihovim unosom putem hrane, preporučujemo da počnete koristiti kapsule Ulja jetre bakalara koje sadrže najčišće riblje ulje sa visokom koncentracijom omega-3 masnih kiselina, vitamin A i vitamin D. Zaštitite svoje srce s masnim kiselinama omega-3!