Vitamini iz hrane ili vitamini iz dodataka prehrani?

30.3.2016.
Za neke će ovo možda biti iznenađujuće, ali tijelo uvijek bolje prihvaća nutrijente koje dobivamo iz prehrane.

No, ovaj argument nema tako čvrsto uporište kada se uzmu u obzir ova pitanja:

  • Koliko je raznolika naša prehrana?
  • Koristimo li isključivo svježe namirnice za pripremu obroka? 
  • Koja je kvaliteta hrane koju jedemo i na koji je način proizvedena? 
  • Kakav je naš stil života?
  • U kakvom okruženju živimo? 
  • Jedemo li pravilno?


Pored svega navedenog uzmimo u obzir i da dodaci prehrani danas uglavnom potječu iz prirodnih izvora kontroliranog porijekla. Vjerojatno ne postoji više razloga da mislimo kako dodaci prehrani ne mogu sadržavati dovoljno esencijalnih hranjivih tvari!

Suvremena prehrana i sve njene opasnosti

Današnji, moderan način prehrane uključuje sve više procesuirane hrane koja je lišena nama prijeko potrebnih nutrijenata čime se koči pravilno funkcioniranje rada ljudskog organizma. Istovremeno, potraga za kvalitetnim namirnicama i planiranje dnevnog jelovnika može biti iscrpljujuća zbog ubrzanog načina života. Situaciji ne pomažu i sve učestalija istraživanja koja kažu da voće i povrće odmah po branju počinje rapidno gubiti vitamine i minerale te ostale korisne tvari, pa možemo samo zamisliti koliko su zapravo osiromašene namirnice koje uzimamo s polica supermarketa gdje stoje danima i tjednima.

Određene kombinacije omogućuju bolju bioraspoloživost

Pri razvoju All In A Day linije, koja je napravljena od 100% prirodnih izvora, u obzir smo uzeli i relevantne kombinacije hranjivih tvari koje zajedno djeluju još bolje. Primjerice, kurkumi smo dodali crni papar koji omogućuje znatno bolju bioraspoloživost. Kalciju je dodan vitamin D koji pridonosi učinkovitijoj apsorpciji i boljoj iskoristivosti kalcija u tijelu. Ovo su samo neki primjeri kako dodaci prehrani ljudskom organizmu mogu omogućiti pravilnu i učinkovitu nadopunu potrebnim nutrijentima.


Bili mi toga svjesni ili ne, svako toliko se nađemo u situaciji kada nam je reguliranje prehrane uz pomoć dodataka itekako potrebno. Ovo su samo neki od slučajeva u kojima postoji veća potreba za određenim hranjivim tvarima:

  • Ženama se tijekom trudnoće preporučuje dodatno uzimanje folne kiseline
  • Pojedinci imaju određen zdravstveni problem koji utječe na apsorpciju nekih nutrijenata, kao su: alergija, netolerancija na određene namirnice, problemi s jetrom i drugi. 
  • Pušači bi trebali uzimati dodatne količine vitamina C jer pušenje utječe na slabu apsorpciju ovog vitamina u tijelo. 
  • Pojedincima koji pate od manjka energije često se preporučuje dodatni unos kompleksa B vitamina ili vitamina C. 
  • Pojedincima koji nisu dovoljno ili uopće izloženi suncu preporučuje se dodatni unos vitamina D
  • Osobe s visokim krvnim tlakom dodatno trebaju unositi kalcij i vitamin D koji omogućuju prirodnu regulaciju krvnog tlaka. 
  • Starijim osobama preporučuje se unos kalcija koji je glavna komponenta u gradnji koštanog tkiva.
  • Sportašima i aktivnim pojedincima preporučuje se magnezij koji opušta mišiće i sprječava grčenje mišića, a povećava i izdržljivost te energiju.
  • Osobe koje pate od migrene također mogu patiti od nedostatka magnezija koji pomaže u smanjenju trajanja migrene. Glavobolje se stoga javljaju rjeđe ili posve nestanu.