Vaska Đurić: ˝S ovim napitkom sam svaki tjedan izgubila 3,5 kg!

Saznajte više

Vam PMS ide na živce? Uništite ga!

28.10.2016.

Svaki mjesec ista priča: razdražljivost, loša volja i napeti odnosi z najbližima. Što muškarci misle o tome: To je samo izgovor. Znanstveno utemeljen odgovor: Predmenstrualni sindrom (PMS) je vrlo česta smetnja koja pogađa skoro polovicu žena u reproduktivnoj dobi. Utjeha za žene – i muškarce: postoje prirodni načini kako si možete sami pomoći. 

PMS je česti zdravstveni problem kojeg karakterizira skupina simptoma, sa ili bez tjelesnih znakova, povezanih sa ženskim menstrualnim ciklusom. Jednostavnije rečemo: »udari na psihu«! PMS se običajno pojavi 10 dana prije menstruacije, a polako prolazi kako završava krvarenje. To ste vjerojatno već i znali. Neugodni emocionalni simptomi redovito se pojavljuju svaki mjesec, a intenzivnost se može razlikovati iz mjeseca u mjesec. Žene koje su rodile su više na udaru jer simptomi nakon poroda mogu biti još intenzivniji. Ali to ste vjerojatno već primijetile, zar ne? 

Kada prevlada estrogen, savladaju nas osjećaji

Ako ste se ikada pitali zašto ste, tijekom određenih dana u mjesecu, emocionalno tako osjetljivi odgovor je – zbog hormona. Konkretnije zbog estrogena! Glavni hormoni koji reguliraju menstrualni ciklus su spolni hormoni estrogen i progesteron. I upravo kada vam PMS uzrokuje sve te neugodne probleme – prevladava estrogen. Važnu ulogu u intenzivnosti PMS-a ima i upotreba prevelike količine šećera i škrobnih namirnica, nedostatak hranjivih tvari (vitamina i minerala) te drugi faktori kao što je stres, nerazumijevanje bližnjih, premalo gibanja i drugo. Svi ti faktori mogu utjecati na povišenu razinu estrogena u tijelu.

Estrogen može biti i uzrok da smo ponekad gladni kao vuk i da imamo napadaj panike

U nekim slučajevima PMS je tako intenzivan, da žene doživljavaju napade panike, epizode vrlo intenzivnog osjećaja gladi, oticanje ruku, nogu i lica te imaju probleme sa spavanjem odnosno više tegoba istovremeno – taj oblik PMS-a naziva se predmenstrualni disforični poremećaj. Bez obzira na čudna imena, vjerojatno se slažete da vas PMS izluđuje i da bi ga htjeli doslovno uništiti! Sada to stvarno možete učiniti.

Što nam može pomoći ublažiti PMS?

Za početak možete probati uvesti nekoliko promjena u svom načinu života koje će vam pomoći olakšati predmenstrualni sindrom – znači sniziti nivo estrogena u tijelu. To su:

  • redovita tjelovježba (barem pola sata na dan)
  • uravnotežena prehrana (prije svega dovoljno svježeg povrća i voća te punozratih žitarica)
  • izbjegavanje slatke i preslane hrane, kofeina, alkohola i cigareta
  • dovoljno sna
  • različite metode opuštanja (druženje s prijateljicama, tjelovježba, pisanje dnevnika, joga, masaža …)
  • upotreba 100 % prirodnog EstroLuxa, proizvoda koji s prirodnim sastojcima pomaže uravnotežiti nivo estrogena u tijelu

STOP estrogenskoj dominaciji

EstroLux je osnovan kao pomoć ženama koje trpe od estrogenske dominacije – prevladavanja estrogena u tijelu. Sadrži provjerene sastojke koji pomažu uravnotežiti estrogen i tako ublažiti tegobe povezane s PMS-om. Svi sastojci su prirodni, a to su ekstrakti: matičnjaka, smeđe morske alge, ružmarina, sojinih sjemenki, lana, cvjetnog pupoljka brokule te vitamin B6 (u aktivnom obliku - piridoksal fosfat).