5 načina za reguliranje kortizola

24.2.2014.

Kortizol je hormon stresa i utječe na krvi tlak, zdravlje kardiovaskularnog sustava, otpornost i tjelesnu težinu. Dugoročno je glavni krivac za prebrzo starenje i uništavanje organizma, što dovodi do preuranjene smrt. Saznajte kako ga ukrotiti.  

Ne popustite pritiscima psihičkog i emotivnog stresa kojima se svakim danom izlažete. Ako ćete se znati nositi sa stresom i nadzirati hormon kortizol koji se aktivira kada smo u nekoj opasnosti ili stresnoj situaciji lakše ćete:   

  • Regulirati svoju tjelesnu težinu
  • Ojačati svoju otpornost
  • Očuvati zdravlje kardiovaskularnog sustava
  • Pomoći svojim psihičkim i mentalnim funkcijama 

Priuštite si pravi crni čaj 

Iako smo svi dobro upoznati s antioksidativnim moćima i djelovanjima zelenog čaja, pri reguliranju kortizola učinkovitiji će biti crni čaj. Istraživanja su pokazala da se razina kortizola smanjuje za 47% kod onih koji redovito konzumiraju crni čaj. Oni koji ga ne konzumiraju,  zabilježen je pad kortizola za samo 27%.    

Smijte se

Prijatelji koji vas nasmijavaju i donose mnogo veselja u vaš život najdragocjenija su pomoć kod uklanjanja stresa. Pravi osmjeh iz srca snižava razinu kortizola!  

Slušajte glazbu

Pripremate večeru za cijelu obitelj i pod jakim ste pritiskom i stresom? Pustite glazbu koju volite, koja vas opušta i čini sretnima te zaboravite na stres i pritisak.

Meditirajte

Meditacija može snažno utjecati na sniženje krvnog pritiska i kortizola. Ako imate otpor do drevnih meditativnih tehnika, barem 5 minuta na dan uzmite pauzu i koncentrirajte se na tehnike disanja. S vremenom ćete primijetiti da lakše ulazite u koštac sa stresnim situacijama.  

Naspavajte se

Svi znaju da je čovjeku potrebno 8 sati sna kako bi se odmorio i opustio mišiće. Dovoljno san utječe na kortizol. Ako ćete spavati samo 6 sati, imat ćete 50% više kortizola u krvi nego kad bi spavali 8 sati.