Pusti gljive neka žive?

2.12.2013.

Gljive sadrže jako malo kalorija. Čašica sirovih gljiva sadrži manje od 30 kalorija. Uz to, ne sadrži masti a odnos bjelančevina i ugljikohidrata je skoro pa jednakovrijedan.

Gljive sadrže i mnogo vitamina, osobito vitamine B kompleksa, dakle, tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3), vitamina B6 i folnu kiselinu. Zbog toga se osjećamo bolje, smirenije i živčani sustav nam je uravnotežen.

Redovito konzumiranje gljiva utječe i na kvalitetu naše kose, noktiju i sjajne kože.

Mineral koji dominira u gljivama je željezo, pa zbog toga gljive poboljšavaju krvnu sliku, povisuju nivo energije i djeluju na raspoloženje.

Osim željeza sadrže kalcij, magnezij, fosfor, kalij, natrij, cink i selen.

Gljive su omiljena prehrana onima koji se drže stroge dijete, jer sadrže velike količine vode te su bogate vlaknima koja pospješuju probavu.

U gljivama možemo naći i važne antioksidante kao što su polisaharidi i fenoli koji dižu otpornost, detoksiciraju i uništavaju slobodne radikale. Uz to su i dragocjene kod sprječavanju raka ili moždanog udara. 

KAKO IH UKLJUČITI U JELOVNIK

Rižoto od gljiva

Potrebno vam je:

  • 0,5 kg miješanih gljiva
  • 1 luk
  • 300 g riže
  • temeljac
  • sol, papar, parmezan, vegeta

Popržite luk i dodajte svježe gljive. Miješajte dok višak voda ne ishlapi. Zatim dodajte rižu i sve zajedno popržite. Dodajte temeljac, sol, papar, vegetu. Kada je riža skuhana, posipajte parmezan i uživajte u okusu.