Praznici i probavne smetnje

16.1.2014.

Tijekom blagdana često si priuštimo više pića, tešku probavljivu hranu, više slastica i malo sna...Međutim, ne razmišljamo da time utječemo na probavu. Pročitajte kako ublažiti probleme koji nastaju kada zaboravimo na količinu namirnica.

Velike porcije

Ako pojedemo previše hrane, ona vrši pritisak na sfinkter,  jednjaka koji je zadužen da hranu potiskuje prema dolje. Kada je previše hrane u ustima, taj mišić ne može uspješno obavljati svoj posao i kiselina se iz želuca podiže u jednjak što nazivamo refluks. Refluks osjećamo kao žgaravicu. Zbog unosa velikih porcija hrane, može doći do bolove u trbuhu i zatvora.  

Bogata hrana

Blagdanska hrana sadrži više masnoće i šećera. To utječe na povećanu tjelesnu težinu, masnoće se sporije sagorijevaju, a masna i slatka hrana može dovesti do žgaravice. Namirnice koje najčešće utječu na refluks su kava, čokolada, alkohol te kisela hrana.

Pomanjkanje vlakna

Božična pečenka, čokoladni kolači, punč, rum... Blagdanska hrana zaista je ukusna, ali ne sadrži puno vlakana pa često dolazi do poremećaja u probavi i zatvora. 

Stres

Iako se tim mjesecima veselimo cijele godine, zbog obiteljskog okupljanja, dugotrajnog shoppinga, zahtjevnih kulinarskih pothvata i manjka vremena, često dolazi do stresa. Kad smo pod stresom unosimo nezdravu i brzu hranu te popijemo koju čašu previše. Za te probavne smetnje možemo kriviti i stres.  

Jedite pametno

Nitko ne očekuje da ćete se odreći kuhanog vina, omiljenih kolača i hrane u nadolazeće vrijeme blagdana. No, u svemu treba biti umjeren pa tako i u hrani. Jedite promišljeno i sporo. Veličina tanjura je vrlo bitna u doziranju hrane, stoga, poslužite hranu u manjim tanjurima.   

Ograničite unos alkohola

Alkohol nadražuje probavni trakt, slabi otpornost i kognitivne funkcije. Uzrok je probavnih smetnji i viška kilograma

Vježbajte

U vrijeme blagdana ne zaboravite na fizičke aktivnosti. Jutarnjom kardio vježbom pospješit ćete cjelodnevno topljenje masnoća, relaksacijom (opuštanjem) umiriti duh, a kretanjem na svježem zraku ubrzati i regulirati probavu. 

Kompenzirajte

Ako si navečer priuštite obilnu večeru ili desert, ujutro jedite zdravu i laganu hranu. Ako vam salate nisu pri srcu, posegnite za juhom od povrća. 

Butifar

Za reguliranje probave ili slične probleme kao što su dijareja, zatvor ili refluks pomaže i nadopuna prehrani. Kapsule Butifar sadrže natrijevu sol maslačne kiseline (natrijev butirat) koja je zaštićena posebnim patentiranim lipidnim omotačem. Lipidni omotač omogućuje kontrolirano oslobađanje natrijevog butirata uzduž cijele duljine tankog, a posebno debelog crijeva.

Butifar je važan element  domaće ljekarne jer brzo i učinkovito uklanja probavne probleme pa čak i onda kada su blagdani:   

  • normalizira konzistenciju stolice
  • djeluje kod upalnih i funkcionalnih poremećaja crijeva
  • smanjuje osjećaj napetosti, nelagode i nadutosti te bolova u trbuhu
  • pomaže pri regulaciji motiliteta crijeva te time blagotvorno utječe na peristaltiku

Posebnost Butifara je da sadrži maslačnu kiselinu koja je važna za pravilno djelovanje svih procesa koji se odvijaju u crijevima. Predstavlja izvor energije za stanice crijevne sluznice. Ako je u crijevima nema u dovoljnoj količini, dolazi do probavnih smetnji. .

Maslačnom kiselinom smirujemo i regeneriramo razdražene crijevne resice i tako omogućujemo da iz hrane iscrpimo sve kvalitetne stvari kao što su vitamini i minerali. Na taj način pomažemo:

  • poboljšati raspoloženje,
  • otpornosti i
  • regulira tjelesnu težinu.