Poremećaj prekomjernog jedenja

9.5.2014.

Poremećaj prekomjernog jedenja je jedan od poremećaja u prehrani koji nije posebno obrađen. Često ga ljudi miješaju sa bulimijom jer oboje dijele postojanje epizoda sa prekomjernim jedenjem.

Prekomjerno jedenje je karakterizirano kao:

  1. Ponavljajuće serije prekomjernog jedenja u kojem se unosi velike količine hrane u vrlo kratkom vremenskom periodu (pola sata) ili kao osjećaj da osoba gubi kontrolu u prehrani (pojedinac može imati osjećaj da ne može prestati jesti i ne mogu kontrolirati što i koliko jedu)
  2. Poremećaj prekomjerno jedenja prate slijedeći elementi
  • Osoba jede više nego obično
  • Osoba jede sve dok ne dođe do točke kada fizički više ne može
  • Osoba jede velike količine hrane i onda kada nije uopće gladna
  • Osoba je nesretna sama sobom ili žali nakon prekomjernog jedenja

Osoba koja pati od poremećaja prekomjernog jedenja, ima ograničeno uživanje u hrani, koje traje jako kratko, a ubrzo se javlja osjećaj žaljenja i gađenja prema samom sebi.

Osobe koje pate od poremećaja prekomjernog jedenja imaju negativno mišljenje prema samome sebi, a naročito o svome izgledu. Gube samopoštovanje i zato jedu sve više i više.

To postaje začarani krug: jedu kako bi utažili svoje nezadovoljstvo, a zatim to dovodi do još većeg nezadovoljstva.

Emocionalni simptomi kod poremećaja prekomjernog jedenja:

  • Osjećaj stresa i visokih tenzija, smirenje se traži u hrani
  • Osjećaj srama na količinu hrane koja se pojela
  • Osjećaj da nikada niste siti, neovisno o tome koliko ste pojeli
  • osjećaj žaljenja, gađenja i depresije nakon prekomjernog jedenja

Koje mjere moramo poduzeti kod liječenja poremećaja prekomjernog jedenja?

  • Kognitivna terapija – usredotočuje se na disfunkcionalne misli i ponašanje koji su istaknute u poremećaju. Terapeut će pomoći pacijentu da prepozna meritum problema, a ujedno kako da ga izbjegne ili da se bori protiv njega.
  • Interpersonalna psihoterapija – fokusirana je na interpersonalne probleme koji dovode do poremećaja prekomjernog jedenja. Terapeut će pomoći pacijentu da popravi svoje komunikacijske vještine i razvije zdrave odnose sa njegovom obitelji i prijateljima.
  • Psihološka terapija - Usmjerena je na poučavanje pacijenta kako bi se bolje prilagodio na vlastite emocije i kako bi se lakše nosio sa stresom.

Pojedinci koji pate od ovog poremećaja mogu sudjelovati na skupnim terapijama u kojoj sudjeluju i druge osobe sa istim problemom.

Preporučuje se:

  • Jedite tri puta na dan
  • Pijte puno vode
  • Vježbajte
  • Eliminirajte nezdravu hranu

Isto tako, ne zaboravite da si uvelike možete pomoći i sami dodacima prehrani kao što je to Garcinia Slim. 

Glavni sastojak Garcinie Slim je hidroksicitrična kiselina ili HCA koja se dobiva iz kore biljke i ima znanstveno dokazano djelovanje kod reguliranja tjelesne težine.  Djeluje na 2 načina:

  • Sprječava tvorbu masnih rezervi. HCA naime zaustavlja djelovanje enzima koji u našem tijelu sve ugljikohidrate koje ne uspijemo potrošiti i pretvoriti u energiju pretvara u masne rezrve.  
  • Zaustavlja prekomjeran apetit. HCA je poznata po tome što potiskuje apetit na način da povećava razinuserotonina u krvi. Serotonin je neurotransmiter mozga koji ljudima daje osjećaj dobre volje i radosti. HCA tako povećava razinu serotonina, utječe na dobro raspoloženje i zaustavlja želju za hranom.