Upomoć! Zbog pilula sam se udebljala

2.12.2013.

Kontracepcijske pilule su učinkovita metoda za sprječavanje trudnoće, no mogu imati neugodnu nuspojavu - nakupljanje suvišnih kilograma. Neke korisnice pilula opisuju osjećaj napuhnutosti, druge opažaju nove naslage masnoća. Pročitajte što učiniti u tim slučajevima.

Hormonske kontracepcijske pilule sadrže sintetičke oblike hormona estrogena i progesterona koji utječu na rad produktivnih organa te sprečavaju trudnoću. Radi se o jakim hormonima čije djelovanje može imati nuspojave kao što su mučnina, glavobolja, vrtoglavica, neredovito krvarenje, zadržavanje vode i gomilanje kilograma.

Zadržavanje vode

Poznato je da kontracepcijske pilule koje sadrže estrogen utječu na zadržavanje vode u tijelu. Zbog toga grudi postaju punije, a ženske obline više okrugle i mekanije. Ako tijelo ne izlučuje suvišnu tekućinu, nakupljaju se kilogrami, iako se obično radi o ne više od tri kilograma.

Umjesto energije - masne naslage

Visoke razine progesterona kod nekih žena uzrokuju neosjetljivost na inzulin, zbog čega se konzumirani ugljikohidrati umjesto u energiju pretvaraju u masne naslage i zato neke žene dobivaju na kilogramima. Nastaje začaran krug jer žene, kod kojih je razina inzulina povećana, imaju povećan osjećaj gladi. No, pri tome se mora dodati da kontracepcijske pilule nemaju takav učinak na sve žene, već većinom na one s predispozicijom za neosjetljivost na inzulin.

Što učiniti ako ste se udebljale?

1. Pitajte svojeg ginekologa da li bi imalo smisla zamijeniti pilule koje uzimate onima s nižom razinom hormona.

2. Neke se žene odluče za drugi oblik kontracepcije i prestaju uzimati pilule.

3. Ako ste odlučile prestati uzimati hormonske pilule, možda će biti potrebno nekoliko tjedana ili čak mjeseci da se hormonalno stanje u vašem tijelu normalizira. Kada ćete tijelo očistiti od hormona iz pilula, nestat će i suvišna tekućina.

4. Masnih naslaga ćete se učinkovito riješiti pravom dijetom i vježbanjem. Smanjite količinu unosa hrane, jedite jela s manje ugljikohidrata. Neka vaš cilj bude da tjedno izgubite najviše do 1 kg. Odgovarajuća vježba može biti vožnja biciklom, hodanje, plivanje, a ako ste spremni za jaču sportsku aktivnost, pokušajte s aerobikom, ali ne više od 3 sata tjedno.

5. Ukoliko ćete pilule uzimati i u budućnosti, ograničite unos ugljikohidrata. Povećanje težine prilikom uzimanja kontracepcijskih pilula za više od 5 % može ukazivati na neosjetljivost na inzulin. Izbjegavajte jednostavne šećere i sve grickalice te obroke s visokim udjelom ugljikohidrata.

6. Pijte puno vode, tako ćete "isprati" suvišnu tekućinu koju je tijelo zadržavalo za vrijeme uzimanja kontracepcijskih pilula.