Što je gore? Masti ili šećer?

8.12.2014.

Mnogi na dijetama ili oni koji žele živjeti zdravim životom, izbjegavaju jedno ili drugo. Koji su odlučili za bolju varijantu? Debljaju li masnoće ili šećer? Provjerite!

 

Izbjegavanjem ugljikohidrata smršavilo je već mnogo ljudi. Da je takva dijeta uspješnija od isključivanja masti, potvrđuje i popularni eksperiment britanskih blizanca. Obojica su se za vrijeme od mjesec dana odricala ili mastima ili šećeru.

Blizanci su riješili dilemu

Inače zdrava 35-godišnjaka bez suvišne težine, nakon su se mjesec dana pohvalila sa sasvim različitim rezultatima.

  • Onaj koji je iz prehrane isključio masti, smršavio je za 1 kg,
  • dok je onaj koji nije konzumirao šećer, u samo mjesec dana smršavio za 4 kg.

Međutim, naglasiti je treba kako su u mjesec dana izgubili prije svega vodu, a ne masne naslage. Blizanac na dijeti s manje ugljikohidrata je izgubio 1,5 kg masnoća, dok ih je njegov brat pola kilograma.

Za vitku figuru smanjite unos ugljikohidrata

Sada znate što morate isključiti iz prehrane ukoliko želite smršaviti do nove godine. Rezultati će biti brzi i vidljivi, no za temeljito i konkretno mršavljenje ćete morati biti uporniji na duže vrijeme i uključiti vježbanje.

Za brze rezultate: Smanjite količinu šećera i jednostavnih ugljikohidrata i 31.12. ćete zasigurno biti više pouzdaniji u vlastitoj koži.

Pomoći si možete paketom Kilogram STOP (-30% cijene) koji ima trostruki učinak:

  • zaustavlja apsorpciju šećera,
  • zaustavlja razgradnju škroba u ugljikohidratima i time izravno smanjuje kalorijsku vrijednost namirnica,  
  • ubrzava topljenje masnoća pomoću prirodnog pripravaka za topljenje masnoća. 

Što morate izbjegavati da bi ostali zdravi i vitki

Svi koji ste redovito informirani o zdravoj prehrani, već dobro znate , kako će isključenje šećera i drastično ograničenje unosa ugljikohidrata donijeti brze rezultate, ali da to nije dugoročno rješenje za vitku figuru i zdravlje.

Ugljikohidrati još uvijek ostaju najdraži izvor energije za naše tijelo. Kada ih za vrijeme brzih dijeta isključimo, dobijemo brze rezultate, ali je dugoročno poželjnije povećati količinu fizičke aktivnosti.

Normalno, to ne vrijedi za šećer. Šećer je brz izvor energije. Jer tijelo ne voli trošiti energiju, ubrzo je pohrani, ali to učini u obliku masnih zaliha. Iako ćete se mu odreći, ostat će vam dovoljna količina energije i uz to ćete teže tvoriti masne zalihe i lakše kontrolirati napasti gladi.

Stoga se preporučuje unos kompleksnih ugljikohidrata koje tijelo probavlja na duže vrijeme, dok smo mi na duže vrijeme siti. I vlakna su dragocjena – iako su one bez kalorijske vrijednosti jer ih naše tijelo ne može probaviti. Važne su iz razloga jer nas zasite na duže vrijeme, pored toga još dokazanu smanjuju razinu masti i kolesterola u krvi.  

Super izvori kompleksnih hidrata:

  • integralni kruh,
  • gomoljasto povrće,
  • mahune i
  • neprerađene žitarice

Namirnice, bogate s vlaknima:

  • chia sjemenke,
  • zobene pahuljice,
  • mekinje

 

Već sami vidite kako se rješenje za prikladan odabir ugljikohidrata krije u odabiru „cijelih“ odn. neprerađenih hranjiva.

Usporedba prerađenih i neprerađenih ugljikohidrata

Uzmimo za primjer bijelu rižu i neoljuštenu rižu.

Radi se o istoj namirnici, osim što smo prvoj oduzeli vanjski sloj. Time smo namirnici oduzeli dragocjene vitamine i vlakna. Stoga će se bijela riža u tijelu ponašati drugačije, nego ona neoljuštena. Prvu će tijelo razgraditi u osnovne graditelje što znači da ćemo bijelu rižu:

  • probaviti brže,
  • inzulin će se brže povećati i započeti pohranjivati višak u masne zalihe,
  • brže ćemo biti opet gladni idr.

Što je s mastima?

Nedavna su istraživanja prehrambenu industriju pokazala u sasvim drugom svjetlu. Ako smo u prošlosti dijelili masti na dobre i loše, danas znamo kako su masti zapravo dobre, obavezne za normalno djelovanje živčanog sustava, hormonalnu ravnotežu i za djelovanje vitalnih unutarnjih organa.  

Normalno, ne ide pretjerivati. 1 g masti sadrži 9 kalorija, dva puta više od grama bjelančevina ili hidrata. Trebamo ih unositi u umirenoj količini, ako ne želimo da naše tijelo opet započinje s pohranom energije.

Preporuke oko idealne količine unošenih masti su različite; od 10 do 30% dnevne energetske potrebe. Standardnu preporuku otklanja prije svega tzv. Paleo dijeta u kojoj se preporučuje veći udio masti. 35% i više. No, kako će se ljudi koji žive prema Paleo dijeti osjećati nakon 40 godina, vrijeme će pokazati.

Bitno kod Paleo dijete je i to da ta dijeta ne savjetuje nikakvih prerađenih namirnica, što je najmudriji nutricionistički savjet ukoliko želimo pobrinuti za zdravlje i vitku figuru.

Jedine masti za koje se preporučuje što manja konzumacija su tzv. trans masti. Drugim riječima što manje pržite, i ako već pržite namirnice, pržite ih na stabilnoj – zasićenoj masti, kao što su kokosovo ili palmino ulje.

Budite pažljivi i kada je u pitanju biljno ulje koje se često prodaje poput zdravog ulja. Puno njih je toplinom obrađenih i zato sadrže trans masti, iako to nigdje ne piše.

Ako želite uživati mononezasićene masti »na žlicu«, odaberite hladno prešano maslinovo ulje (ali ne kuhajte s njim, jer ćete time aktivirati trans masti i slobodne radikale), orašaste plodove i avokado.  

Sažetak

Dakle, ako želite „na brzaka“ izgubiti nekoliko kilograma, najbolje će biti ako ograničite količinu unosa ugljikohidrata – ispod 100 g na dan.

Šećer pokušajte u potpunosti isključiti iz prehrane, voće jedite samo u prvoj polovici dana, a ostale hidrate potražite u povrću, mahunama i žitaricama.

Za dugoročnu brigu za zdravlje je najvažnije uživanje svih prehrambenih skupina namirnica, ali pobrinite da:

  • jedete neprerađene namirnice,
  • jedete što raznolikiju prehranu
  • polovicu obroka sastavite od voća i povrća  i
  • jedite u staloženoj atmosferi – budite oprezni kada postajete siti.

 

Uz sve to, mislimo kako je važno naglasiti da ni jedna dijeta ne može biti ni približno toliko učinkovitija, nego što je kombinacija zdrave prehrane  i redovite fizičke aktivnosti.

Pobrinite za početan gubitak kilograma koji će vas motivirati u optimalnu i zdravu prehranu.

Mjesečni program za mršavljenje KILOGRAMI stop, kojim ćete uštedjeti 30%:  

  • zaustavlja apsorpciju šećera,
  • zaustavlja razgradnju škroba u ugljikohidratima i time izravno smanjuje kalorijsku vrijednost namirnica, 
  • ubrzava topljenje masnoća pomoću prirodnog pripravka za topljenje masnoća