Kako ubrzati probavu

16.1.2014.

Metabolizam, odnosno probava proces je za vrijeme kojeg se razgrađuju tvari koje kao izvor energije unosimo u naše tijelo. Na metabolizam utječe mnogo čimbenika: genetika, starost, redovitost obroka, spol, sportska aktivnost, odnos između mišićne i masne mase, način ishrane i drugo. Dok smo mladi, naši mišići energiju pohranjuju dobro, aktivni su i rastu. No, s godinama gubimo mišićnu masu i tako dobivamo na masnim naslagama. Što učiniti? 

Pazite što jedete

Brza, masna hrana i slatkiši usporit će metabolizam. Zato ih zamijenite namirnicama koje su bogate vitaminima, mineralima i proteinima. Preporučamo prije svega:

  • Punozrnate žitarice kao što su zob i smeđa riža. Vaše tijelo će potrošiti dvostruko više energije jer su bogate vlaknima.
  • Mliječni proizvodi sadrže kalcij i vitamin D koji pomažu pri povećanju mišićne mase. Ali ne konzumirajte punomasne proizvode.
  • Omega-3 masne kiseline nalazimo prije svega u ribama, odnosno ribljem ulju. Povisuju razinu enzima koji spaljuju masti. Ujedno smanjuju količinu enzima koji pohranjuju nepotrebne masti u tijelu.
  • Ljuta paprika i čili sadrže kapsaicin, tvar zbog koje su ljuti.Ta tvar ubrzava termogenezu - proces probave koji hranu pretvara u energiju. Zato se masti brže spaljuju.
  • Vlakna su neprobavljivi ugljikohidrati. Usprkos tome, tijelo se trudi da ih probavi i pri tome koristi energiju, ubrzava metabolizam. Priuštite si zeleno lisnato povrće (kelj).
  • Suhe šljive sadrže puno vitamina B6 koji pomaže tijelu u obradi masti i proteina. Grejp smanjuje razinu inzulina u krvi, što budi metabolizam i pomaže pri gubitku kilograma.
  • Cink sadrži hormon leptin koji upozorava tijelo na to da je sito. Prirodni izvori cinka su kamenice, puretina, soja, tikvice, sirevi, grašak, grah. 

Kretanje

Ako nećete biti fizički aktivni, najvjerojatnije neće biti ni vaš metabolizam. Pročitajte koja vježba bi vam najbolje odgovarala. Ako nemate kondiciju, počnite s blažom vježbom i zatim povećavajte stupanj intenziteta. Preporučujemo da:

  • upišete tečaj joge jer sadrži vježbe koje su namijenjene prije svega boljoj probavi i metabolizmu.
  • probate aerobne vježbe koje zahtijevaju veći fizički napor, no potrošit ćete više energije i mišići će biti gladni.
  • se više posvetite društvenim oblicima sporta gdje se možete družiti s prijateljima: košarka, nogomet, tenis, odbojka, trčanje.

Trikovi za svaki dan

Pročitajte detalje koji nam mogu pomoći pri boljem načinu života. Nekima možete potaknuti tijelo kako bi ubrzalo metabolizam.

  • Izbjegavajte drastične dijete. Kada brzo izgubite kilograme, oni se brzo vrate. Gubite puno na mišićima, ne samo na masnim naslagama. Što je mišićna masa manja, to će metabolizam biti sporiji. Tijelo troši manje energije i brže dobiva na težini nego prije dijete.
  • Vježba nakon obroka. Podijelite je na 10 – 15 minuta više puta dnevno, počevši od jutra. Tako ćete probuditi mišiće koji će iskoristiti više energije.
  • Doručkujte, vaša probava će se probuditi zajedno s vama. Tijelo neće primiti pogrešne informacije da energiju treba čuvati i gomilati.
  • Opustite se. Stresni hormon kortizol usporava metabolizam, zato ga u tome spriječite i meditirajte, slušajte smirujuću glazbu, odnosno posvetite se onome što za vas znači mir.
  • Mirno usnite. Za vrijeme spavanje obnavljaju se mišići koji su nužno potrebni za pretvorbu i izgaranje energije.
  • Hladna voda je značajno hladnija od tjelesne temperature, tijelo je mora zagrijati. A za to treba energiju.