Pet savjeta kako se oduprijeti lošoj hrani i pet slasnih varki za "grešnike"

16.1.2014.

Bez obzira na to koliko je jak naš karakter, ponekad se teško oduprijeti lošoj hrani – prženim jelima, slatkišima ili brzoj hrani. Svejedno budite svjesni da su ti trenuci, kada vas namame tortom na rođendanu ili kada u posljednjem trenutku svratite do restorana s brzom hranom, ključni trenuci koje ćete požaliti. 

5 trikova pomoću kojih se možete oduprijeti hrani:

1. NE POPUSTITE

Oduprite se iskušenju. Naše tijelo cijelo vrijeme komunicira s nama. Kada je umorno, nervozno ili mu nešto nedostaje, ono nam to pokušava reći. Zbog brzog tempa života prestali smo ga slušati i umjesto da mu pružimo dovoljno sna, odmora, glazbenog užitka, opuštanja, tekućine i slično, često posežemo za najlakšim rješenjem – brzom hranom, slatkišima i alkoholom. Nemojmo pokleknuti pred tim iskušenjima. Otkrijmo što naše tijelo stvarno želi i treba.

2. U REDU, ODUSTANITE, ALI NEMOJTE SI LAGATI

Ako s vremena na vrijeme popustite i ipak posegnete za čokoladnim bombonima ili keksima, uzmite u obzir maleni trik. Čuvajte sve omote pojedenih bombona i slatkiša u prozirnoj čaši na vidljivom mjestu. Tako će vas čaša podsjećati koliko puta ste popustili.

3. MALO MOTIVACIJE NIKADA NE ŠTETI

Da li vaša želja za slatkom, masnom ili prerađenom hranom postaje veća od one koja vas je potaknula na zdrav život? Sjetite se zašto ste započeli. Napišite ili nacrtajte to, izrežite iz časopisa ili skinite s interneta. Okružite se motivacijskim savjetima i slikama. I u kutiju s keksima možete sakriti kakvu motivacijsku sliku.

4. GRIJEH KAO NAGRADA

Niste perfekcionist? Vjerujete da se za naporan rad tu i tamo treba nagraditi, čak i ako to znači da ćete time prekršiti pravila? Kako bi napornog rada bilo više nego prekršaja, zapisujte koliko ste iskušenja uspješno prevladali. Svaki put kada ćete pobijediti svoju želju i ostati vjerni svojem cilju, dajte si točku. Kada ćete sakupiti 15 točaka, nagradite se. Potom brojanje počinje ispočetka.

5. OTKRIJTE ZDRAVE INAČICE GRIJEHOVA

Ponekad se iskušenjima jednostavno ne možemo više odupirati. No, prije nego posegnete za prženim krumpirićima ili kolačima, razmislite možete li tu hranu pripremiti sami – na zdraviji način.

Zdrave inačice "grijehova"

1. Pečene krumpiriće možete jednako slasne napraviti sami u pećnici, ako ih tanko narežete, dobro osušite krpom, istresete na posudu obloženom papirom za pečenje, pokapate ih žlicom ulja i zapečete na 180 do 200° C. Posolite ih prije posluživanja.

2. Pohani sir može biti i manje masno jelo. Mozzarelu ili lagani sir narežite na uske štapiće, umočite ih u istučeni bjelanjak, a zatim u mješavinu izdrobljenih lanenih sjemenki i mrvica. Pokapajte ih žlicom ulja i istresite na posudu s papirom za pečenje. Pecite u pećnici na 180 do 200° C.

3. Već tri dana sanjarite o čokoladi i ne znate hoćete li se moći još dugo opirati? U mikseru pomiješajte pola avokada, pola zrele banane, datulje ili žlicu sirupa agave ili malo stevije, žlicu gorke čokolade u prahu i malo vanilije. Krema će zadovoljiti i zahtjevnije sladokusce.

4. Sve se teže odupirete štandovima sa sladoledom? Štapnim mikserom pomiješajte jednu smrznutu bananu, žlicu ili dvije smrznutih borovnica ili jagoda, dodajte steviju ili agavin sirup i malo vanilije. Ako je mikser preslab za miješanje smrznutog voća, možete dodati malo obranog mlijeka ili jogurta.

5. Ponekad želimo kolače i vrag neka uzme svaku dijetu koja nam to brani. Za takve trenutke preporučujemo pripremu gorke čokoladne torte, koja će oduševiti i zahtjevnije sladokusce i ljubitelje čokolade. No, pozor! Takva torta ima jednaku kalorijsku vrijednost kao i svaka druga. Njezina jedina prednost je ta što u sebi skriva zdrave masti, vitamine, minerale i aminokiseline.

Gorka čokoladna torta

Za koru trebate: dvije šalice indijskih oraščića i badema, dvije jušne žlice kokosovog (ili kakaovog) maslaca, ¼ šalice gorkog kakaa u prahu, ¼ šalice javorovog ili agavinog sirupa, tri natopljene datulje i prstohvat soli.

Za nadjev vam treba: dvije šalice natopljenih indijskih oraščića i badema, jedna šalica oguljene i narezane tikvice, ½ tamnog kakaa u prahu, ½ šalice javorovog sirupa, jedna jušna žlica ekstrakta vanilije (ili žličica svježe vanilije u prahu)

  • Za koru u mikseru pomiješajte sastojke, tako da dobijete čvrstu smjesu. Pokušajte male dijelove smjese stisnuti između tri prsta. Ako se primaju u čvrstu kuglicu, masa je spremna. Ako se mješavina sastojaka ne želi primiti, dodajte datulju ili dvije.
  • Kada je smjesa pripremljena, istresite je u manju posudu za torte i jednakomjerno je rasporedite po posudi. Zatim raspoređenu smjesu tvrdo pritisnite na dno posude tako da dobijete tvrdo dno koje se drži posude čak i ako je okrenete naopačke.
  • Sada pripremite nadjev. U mikseru prvo zdrobite orahe u prah, istresite ih van i u mikseru dobro usitnite tikvice. Dodajte im mljevene oraščiće, gorki kakao, sirup i vaniliju kako biste dobili gustu kremastu smjesu. Ako vam nije dovoljno slatka, možete dodati još sirupa, ali ne previše. Smjesu istresite na temelj torte, jednakomjerno namažite i stavite u hladnjak na najmanje četiri sata. Najbolje bi bilo da torta miruje kroz noć jer se puno bolje reže, a i svi okusi se povežu.