Kako prehranom ublažiti znakove menopauze

2.12.2013.

Godine ne možete zaustaviti, vrijeme ide naprijed i prije ili kasnije nađete se u ne baš omiljenoj životnoj dobi. Simptome menopauze možemo ublažiti i tako sebi olakšati i poljepšati nadolazeće dane i godine.

Kalcij

Da bi ublažili znakove menopauze, potrebna je raznolika prehrana kako bi dobili sve osnovne hranjive tvari koje su našem tijelu potrebne. Nikada nemojte zaboraviti na kalcij koji se nalazi u:  

  • ribama, 
  • brokuli i
  • mahunama
  • Važan izvor kalcija su i zobene pahuljice koje si možemo priuštiti za doručak zajedno sa biljnim mlijekom.  

Željezo

Željezo je pobjednik u borbi protiv umora. Željezo se nalazi u sljedećim namirnicama:

  • zelenom povrću
  • orašastim plodovima, a
  • suho voće, brusnica, aronija, šparoge, klice, blitva spadaju među ono voće i povrće koje sadrži najviše željeza. Nikada nemojte zaboraviti na njih. 

Vlakna

Kako biste pridobili što više vlakana koja su vašem tijelu prijeko potrebna, unosite u organizam poluzrnati kruh te puno svježeg voća i povrća. Voće i povrće sadrži puno korisnih tvari za vaše zdravlje: vlakna, minerale, vitamine a jako malo masnoće. 

  • borovnice
  • mrkva
  • špinat i
  • brokula spadaju u ono voće i povrće koje će se pobrinuti za vaše zdravlje, vene i snizi kolesterol. 

Triptafon za bolji san

Uz mahunarke i zobene pahuljice, sirutka spada u hranu koja ublažava razdražljivost i brine za mirniji san. Te tri namirnice sadrže aminokiselinu triptafon koja pomaže u nastajanju serotina - hormona sreće.  

Uvijek se držite pravila koje glasi: pijte dovoljno vode i malo alkohola, smanjite unos masnoća i soli te budite aktivni.