Joga za vrijeme menstruacije

Mnoge žene koje redovito vježbaju jogu se pitaju, da li je vježbanje za vrijeme menstruacije odgovarajući izbor fizičke vježbe. Odgovor je da izvođenje vježbi tada nije potrebno prekinuti. No, preporuča se da izbjegavate određene položaje.

Za vrijeme menstruacije put energije i krvi okreće se prema dolje jer se tijelo tada čisti. Ako prakticirate inverzije, odnosno obrnute položaje (svijeća, stoj na glavi, okrećete prirodni tok i tako ometate ispuštanje toksina iz tijela. Izvođenjem inverzija krv zastaje u tijelu i neke tvrdnje nam kažu da se zbog toga može povećati opasnost od nastanka cista i polipa. Zato zdjelicu ne okrećite prema gore, jer će se dogoditi sličan učinak.

KAKVE VJEŽBE SE PREPORUČAJU

Podignite samo noge, a zdjelicu i kralježnicu ostavite ležati na podu. Izbjegavajte intenzivno napinjanje trbuha, odnosno takve vježbe izvodite vrlo polako i nježno. Primjer takve vježbe je vatreni dah", kada trup podižete i stojite na rukama i stopalima te brzo dišete preko trbušne dijafragme, što je veliki napor za tijelo. Taj položaj možete sada izvesti samo blažim i sporijim disanjem. Omogućite tijelu prirodno čišćenje i izbjegavajte položaje poput:

  •  vrane (Bakasana),
  • svijeće s podrškom (Salamba Sarvangasana),
  • stoja na rukama (Adho Mukha Vriksasana),
  • pluga (Halasana),
  • škorpiona (Vrschikasana), odnosno bilo koju vježbu koja podiže zdjelicu u zrak i uzrokuje neprirodno izlučivanje krvi iz tijela.

No, to ne znači da se joge morate potpuno odreći za vrijeme menstruacije. Mnogi položaji su korisni i ublažavaju menstrualne grčeve:

1. DJEČJI POLOŽAJ (GARBHASANA) 

Ublažava menstrualne grčeve i opušta kralježnicu. Sjednite na koljena, čelo položite na tlo i ruke uz tijelo. Opušteni ostanite u položaju koliko dugo vam srce želi.

2. POLOŽAJ DEVE (USTRASANA)

Taj položaj opušta napetost u trbuhu i reproduktivnim organima. Klečite na koljenima, nagnite se natrag tako da primite gležnjeve ili pete. I glavu nagnite natrag prema petama i ostanite u položaju najmanje pet udisaja i izdisaja.

3. UVRTANJE U SJEDEĆEM POLOŽAJU (ARDH AMATSJENDRASANA)

Sjednite i savinite lijevu nogu i prekrižite ju preko druge, koja je ispružena. Stopalo je čvrsto na tlu, mišići istegnuti, noge napete. Savinutu nogu primite nasuprotnom rukom i pri udisaju istegnite kralježnicu prema gore. Lijevu ruku naslonite na tlo iza stražnjice. Pri izdisaju se okrenite na stranu, u lijevi smjer. Svakim udisajem još se jače izravnajte i izdisajem okrenite. Napravite deset udisaja i izdisaja i polako se vratite u sjedeći položaj te ponovite položaj na drugoj strani.

4. ŽABA (BHEKASANA)

Legnite na trbuh, noge ispružite prema natrag. Stopala su na podu. Pri udisaju istegnite kralježnicu i postavite gornji dio tijela uspravno, poduprite se podlakticama. Lakti poravnani s ramenima tvore pravi kut. Pri udisaju savinite jednu nogu te se gornjim dijelom kralježnice istegnite prema gore i natrag. Rukom uhvatite stopalo iste strane. Izdahnite i okrenite rame prema unutra da lakat gleda prema gore i natrag. Okrenite rame prema unutra i položite ruku na stopalo. Stopalo nježno gurajte prema dolje dokle se osjećate udobno, u suprotnom prestanite. Ponovite vježbu na drugoj strani.

KAKO SE RIJEŠITI MENSTRUALNIH BOLOVA

Menstrualnih grčeva i napetosti za vrijeme onih dana možete  se riješiti i odgovarajućom prehranom. Za vrijeme menstruacije konzumirajte što više

  • antioksidanata
  • tamnoplavih namirnica
  • aminokiselina
  • korijenja koje utječe na razinu hormona
  • matične mliječi

Proizvodi za vas

SAGORIJEVANJE MASNOĆE
-67%
Posebna cijena 179,99 HRK Standardna cijena 539,99 HRK
Pogledajte proizvod