Imunološki sustav - vojska spasa

24.2.2014.

Zamislite svoj imunološki sustav kao osobnu vojsku koja čuva vaše tijelo od napada uljeza kao što su bakterije i virusi, od infekcija i nekoliko vrsta raka. Naš imunološki sustav osjeti i pronalazi infekcije u tijelu odgovarajući na kemijski “miris” kojeg emitira bakterija. Što znači, da imunološke stanice njuše bakterije poput psa tragača i eliminiraju ih. No, kao i bilo koji drugi sustav našega tijela vaš imunološki sustav se može pogoršati i izgubiti bitku. Kako bi naša vojska uvijek bila u pripravnosti potrebno je slijediti nekoliko pravila:

Jedite pravilno

U teoriji, to je prilično jednostavno, no u praksi je sasvim druga priča. Konzumirati odgovarajuće namirnice kada smo gladni, ponekad se čini poput nemoguće misije. Nezdrave opcije tjeraju nas u iskušenje i lakše je ići linijom manjeg otpora kad je riječ o hrani. U životu nas nitko ne uči kako se pravilno hraniti i to je ono što moramo otkriti i naučiti sami, a velika odgovornost koja vodi zdravom životu prepuštena je svakom pojedincu zasebno.   

Istraživanja provedena od strane znanstvenika na Sveučilištu Sjeverne Karoline u Chapel Hill School of Medicine pokazala su da pretilost sprječava imunološki sustav da radi kako treba i povećava njegovu osjetljivost na infekcije. Jednako važno kao i koliko jedete je ono što jedete. Neke hranjive namirnice ojačat će vaš imunitet i pobrinuti se da ostanete zdravi.

  • Vitamin C se nalazi u svježem voću i povrću, i uvijek nam je na dohvat ruke. 
  • Vitamin E se nalazi u orašastim plodovima, žitaricama i češnjaku. Stoga, radije umjesto čipsa uzmite šaku badema.  
  • Hrana bogata cinkom je grah, puretina, kamenice, rakovi i govedina.  
  • Selen se nalazi u piletini, tuni, jajima, sjemenkama suncokreta, smeđoj riži.
  • Karotenoidi se nalaze u mrkvi i slatkom krumpiru.
  • Omega - 3 masne kiseline nalazimo u orašastim plodovima, lososu, tuni, skuši , lanenom ulju. 

Isto tako, brokula, kelj pupčar, cvjetača i kupus mogu zaustaviti rast stanica raka i potaknuti proizvodnju određenih komponenti imunološkog sustava. Ispostavilo se da su mame bile u pravu kada su govorila da moramo jesti brokulu! 

Poljupcem jačajte imunitet

Dobro je znati da i ljubljenje spada u lijek za prevenciju najvećeg broja virusnih infekcija. Dakle, osim zdrave hrane, čaja i vitaminskih dodataka, prakticirajte ljubljenje. U slini partnera nalaze se bakterije koje potiču stvaranje antitijela, osnažuju obrambeni mehanizam i jačaju imunitet. Možda niste znali, ali ljubljenje olakšava disanje, čak i kad je nos začepljen. 

Masaža

Hormoni stresa, adrenalin i kortizol, mogu oslabiti imunitet, naročito ako ste pod stresom. Dokazano je da 20-minutna masaže snizuje postotak hormona stresa kortizola koji šteti imunološkom sustavu. Isto tako, masaža poboljšava kvalitetu sna, što je također važno za jačanje imuniteta, regulira krvni tlak i ublažava simptome kroničnih bolesti i upala. Nakon relaksirajuće masaže povećava se broj bijelih krvnih stanica koje služe kao štit imuniteta. Ako do sada niste bili na masaži, krajnje je vrijeme da to učinite.