Hormoni vam ne dopuštaju da smršavite

25.1.2016.
Možda ćete biti iznenađeni činjenicom da postoji korelacija između oblika tijela i hormona. Problemi u radu žlijezda, ali i nekih drugih organa koji utječu na fizički oblik, uzrokuju nakupljanje suvišnih masnoća i zadržavanje vode. Kako se boriti protiv toga?

Kako hormoni funkcioniraju?

Hormone možete shvatiti kao poruke na različitim dijelovima tijela koje putem krvi šalju endokrine žlijezde. Nepravilno funkcioniranje endokrinih žlijezda može uzrokovati konzumacija prekomjerne količine šećera, stroga dijeta (gladovanje), kemikalije s kojima smo u svakodnevnom kontaktu i još mnogo toga.

Kako biste lakše shvatili zbog čega unatoč svim naporima ne možete izgubiti kilograme viška donosimo vam pregled problema.

1. Nadbubrežna žlijezda

Nadbubrežna žlijezda je mala parna trouglasta endokrina žlijezda koja se nalazi na vrhu svakog bubrega. Upravo je ona odgovorna za odgovor tijela na stres kroz izlučivanje kortikosteroida i kateholamina, uključujući kortizol i adrenalin. Dakle, nadbubrežna žlijezda je ključna u zaštiti tijela od stresa.

Hormoni nadbubrežne žlijezde pomažu regulirati krvni tlak i razine šećera u krvi te stimulira fizičku energiju. Preučestalo izlaganje stresu može biti krivac za porast razine kortizola u krvi, koji je izravno povezan s nakupljanjem masti u organizmu.

Zbog visokih razina kortizola povećana je potreba za:

  • Slanim ili slatkim grickalicam
  • namirnicama koje sadrže mnoštvo ugljikohidrata
  • masne poslastice s puno kalorija

Ako nadbubrežne žlijezde ne obavljaju svoju funkciju normalno, tijelo se ne može braniti od stresa, a to utječe na pojavu mentalne i fizičke iscrpljenosti! U praksi to znači ugrožen ritam spavanja, prekomjernu zabrinutost i povećana tjelesna težina.

U takvoj situaciji, koristeći konvencionalne metode dijete (smanjen unos kalorija i puno fizičke aktivnosti), nemoguće je izgubiti na težini. Zašto? Jer time dodatno opterećujete već slabo tijelo! Ova metoda mršavljenja bi vas blago rečeno iscrpila, zbog čega biste postali razdražljivi i emocionalno osjetljivi.

Simptomi:

  • Umor u jutarnjim satima
  • Ne možete doći do daha nakon blage vježbe (penjanje stepenicama, hodanje ...)
  • Kronični umor
  • Nakupljanje masnoća, posebice u predjelu trbuha
  • Velika želja za konzumiranjem kave i sličnih stimulansa
  • Zadržavanje vode, stalni osjećaj žeđi
  • Velika želja za slanim grickalicama
  • Loša probava
  • Depresivne misli
  • Manje uživanja u svakodnevnim aktivnostima
  • Bolna menstruacija u žena

Što možemo učiniti?
Poboljšajte svoje mentalno zdravlje. To je imperativ ako želite pronaći način koji će vam pomoći da bolje prevladate stres i stresne situacije. Možete odabrati meditaciju, jogu, šetnje, ples na glazbu koja vam se sviđa ili kavu sa svojim prijateljima.

Upamtite i da se zdrav duh nalazi u zdravom tijelu. Smanjite unos šećera, soli, ugljikohidrata i zašećerenih pića. Slane i slatke grickalice zamijenite zdravijim alternativama, a to možete napraviti i postupno kako biste lakše naviknuli tijelo na pozitivne promjene. Izrežite voće i povrće i pojedite ga s posnim sirom, a jednostavne ugljikohidrate zamijenite integralnim.

Pokušajte vježbati nekoliko puta tjedno, pa makar to bilo samo na 15 minuta svaki drugi dan. Uradite nekoliko desetaka trbušnjaka, a pronađite i vježbe za noge i ruke. Neka to budu jednostavne vježbe koje možete izvoditi kod kuće u svoje slobodno vrijeme. Brzo ćete vidjeti napredak, ali i dobiti dodatnu motivaciju!

Sensilab preporučuje

Paket Ravan trbuh

Hepafar - štiti, čisti i regenerira jetru
SlimCut - patentirana formula za mršavljenje i pomlađivanje metabolizma
Alge Power - kombinacija algi u kapsulama za ciljano otklanjanje naslaga u trbuhu

 

2. Štitnjača

Štitnjača je žlijezda koja izgleda poput leptira smještenog sprijeda, u donjoj polovici vrata, ispod grkljana, a ispred dušnika. Hormoni štitnjače reguliraju rast i razvoj, povećavaju potrošnju kisika i bazalni metabolizam te reguliraju metabolizam ugljikohidrata, lipida i proteina. Oni također pomažu normalan rad srca.

Hormoni štitnjače (trijodotironin i tirozin) utječu na:
1. Metabolizam - trijodotironin pokazuje tri do pet puta jači učinak na metaboličke procese, što uzrokuje ubrzani metabolizam ugljikohidrata, masti i proteina.
2. Rast i razvoj - hormoni štitnjače su neophodni za rast i razvoj, imaju izravno djelovanje na stanice i neizravno utječu na proizvodnju hormona rasta.

Kako je nepravilno funkcioniranje štitnjače povezano s pretilošću?
Štitnjača oslobađa hormone koji reguliraju metabolizam ugljikohidrata, masti i proteina. Ta endokrina žlijezda odgovorna je za metabolizam svake stanice u tijelu i receptora (koji su odgovorni za komunikaciju između mozga i tijela). Ako štitnjača ne proizvodi dovoljno hormona, cijeli fizička i psihička ravnoteža tijela propada. Masne zalihe se počinju gomilati, nemamo energije za vježbanje, a pogoršano je I naše emocionalno stanje što u mnogim slučajevima uzrokuje prejedanje.
Nedavna su istraživanja pokazala da čak i minimalni poremećaji utječu na funkcioniranje štitnjače. Ako je štitnjača preopterećena, debljanje ne možete izbjeći, čak I ako jedete veoma malo I puno se krećete.

Simptomi problema sa štitnjačom:

  • Gubitak težine usprkos povećanom apetitu
  • Debljanje unatoč kontroliranim unosom hrane
  • Povećani broj otkucaja srca
  • Veći osjećaj nemira i nervoze
  • Želučani problemi (nadutost, proljev)
  • Bolovi u mišićima
  • Problemi s menstruacijom 
  • Nemogućnost trudnoće

Što možemo učiniti?

Postoji veliki broj namirnica koje utječu na pravilno funkcioniranje štitnjače. Preporučene su namirnice bogate vitaminom B i željezom, kao i voće i povrće bogato antioksidansima. Alge, mahunarke i maslinovo ulje neka budu redovite namirnice u vašoj prehrani, baš kao i cikla, peršin, krumpir, leća, grah, borovnice, rajčice, trešnje, paprike i tikvice. Čak hrana od cjelovitih žitarica može imati blagotvorno djelovanje na rad štitnjače, posebice smeđa riža, proso i zob.

Ako problemi sa štitnjačom zahtijevaju prehranu s niskim unosom joda, jedite špinat, smeđu rižu, svježe gljive, repu, mrkvu, jabuku i sezamovo ulje. Selena ima puno u kukuruzu, ječmu, orasima, suncokretu i sjemenkama senfa.

Sve u svemu, nastojte konzumirati isključivo svježe namirnice. Neka se u vašoj prehrani izmjenjuje sezonsko voće i povrće, a izbjegavajte procesuiranu, unaprijed pripremljenu hrana, posebno one u plastičnim posudama koje mogu sadržavati tvari odgovorne za neodgovarajuće funkcioniranje lučenja hormona.

Aerobne vježbe su najbolje za one koji se suočavaju s problemima rada štitnjače. Nastojte vježbati barem tri puta tjedno izvodeći vježbe s utezima.

Sensilab preporučuje

3. Spolne žlijezde

Pod pojmom spolne žlijezde podrazumijevamo jajnike kod žena i testise kod muškaraca. Oni proizvode spolne hormone, a nepravilan rad ovih žlijezda očituje se kroz cijeli niz problema. Ako imate uska ramena i široke bokove, veoma je vjerojatno da imate problema sa spolnim žlijezdama.

Jajnici, ženske spolne žlijeze, odgovorne su za razinu estrogena koji regulira rast i razvoj te funkcioniranje spolnih organa, razvoj i održavanje sekundarnih spolnih obilježja i rast maternice tijekom trudnoće. Ako spolni hormoni ne funkcioniraju kako bi trebali, može doći do povećanog taloženja masti, posebice u predjelima trbuha, bokova, bedara i stražnjice. U kombinaciji sa šećerom i toksinima mogu povećati vidljivost celulita.

Simptomi:

  • Bolne menstruacije
  • Akne na licu 
  • Glavobolje
  • Izbijanje znoja
  • Noćno znojenje

Što možemo učiniti?
Spolne žlijezde aktivnije su tijekom noći, pa se ne preporučuje da jedete velike količine hrane prije spavanja. Izbjegavajte masna jela s mnogo maslaca, šećera i prženu hranu. Jedite doručak!

Preporučene su tjelesne aktivnosti poput brzog hodanja, trčanja, plesa, aerobika ili zumbe, odnosno vježbe visokog intenziteta koje istovremeno aktiviraju gornji i donji dio tijela.

Sensilab preporučuje

4. Masna jetra

Jetra je primarni organ koji je odgovoran za metabolizam masti i toksina koje cirkuliraju u našem tijelu. Dakle, jetra je posebno opterećena kada dišemo onečišćeni zrak, pijemo nefiltriranu vodu, alkohol ili bezalkoholna pića, konzumiramo masnu i procesuiranu hranu, pušimo ili pijemo jako puno lijekova.

Upravo takav način života uzrokuje nastanak tzv. masne jetre. Ovo stanje karakterizira umor, manjak energije, pad otpornosti i povećana tjelesna težina, a sve ovo može dovesti do težih upalnih bolesti koje zahtijevaju hitnu medicinsku skrb.

Zdrava jetra = zdrava tjelesna težina
Gdje je poveznica između masne jetre i prekomjerne tjelesne težine? Odgovor je jednostavan. Jetra je odgovorna za sagorijevanje masti i čišćenje tijela. Ako imamo brz metabolizam i brzo sagorijevamo masti, masne naslage se mnogo teže nakupljaju u našem tijelu jer ih ono odmah pretvara u energiju.

Masna jetra opterećena je čišćenjem toksina, pa se sva energija troši na regeneraciju tijela. Zamislite ju kao usisivač kojem dugo niste promijenili vrećicu, pa zbog prljavštine i zakrčenosti više ne može ništa usisavati.Ako se odlučite na gubljenje težine, a imate masnu jetru, veoma ćete teško doći do željenog cilja jer osnovni tjelesni procesi ne obavljaju svoje funkcije:

  • metabolizam i probava su spori
  • mišići se ne obnavljaju ispravno i troše manje energije (koju smo dobili putem hrane)
  • masti se manje sagorijevaju i nakupljaju se masne naslage

Konačno, ovo se odražava na naš živčani sustav pa smo često nervozni i umorni što uzrokuje prekomjerno jedenje, povećan unos slatke hrane i pretjerano uživanje u brzoj hrani.

Ako želite poboljšati raspoloženje i zdravlje svog tijela, povećati vitalnost te izgubiti težinu, razmislite o detoksikaciji jetre.

Za vas smo pripremili paket koji je idealna kombinacija za mršavljenje i detoksikaciju jetre.

Sensilab preporučuje