Da li unosite dovoljno željeza?

29.11.2013.

Slabokrvnost ili anemija je vrlo rašireno zdravstveno stanje. Do slabokrvnosti dolazi kada čovjek premalo unosi željeza u organizam. Možemo tvrditi da se simptomi nedostatka željeza očituju tek onda kada je tijelo potrošilo sve zalihe.

Pomanjkanje željeza je u današnje vrijeme sve češći poremećaj prehrane!

Novopečene majke, trudnice, pa čak i djeca, adolescenti, aktivni sportaši, bolesne osobe ubrajaju se u najugroženiju skupinu.

Zašto je željezo važno za tijelo?

Željezo predstavlja ključni sastav hemoglobina u crvenim krvnim stanicama kojima je zadatak prenošenje kisika do stanica. Ako unosimo premalo željeza, posljedično tome postajemo anemični što se pak očituje kao umor i slabo raspoloženje.

U svjetskim razmjerima pomanjkanje željeza prisutno je kod:

  • 30% ljudi u cjelini
  • 43% predškolske djece
  • 37% školske djece
  • 51% trudnica

Koji su najčešći uzroci slabokrvnosti?

Najčešći uzroci su: opsežnija krvarenja u probavnom traku, menstrualna krvarenja, porod, povećana potrošnja željeza tijekom trudnoće i dojenja. Veću potrošnju željeza imaju djeca i adolescenti u vrijeme intenzivnog rasta. Uzrok može biti i nedostatak željeza kod oporavka od različitih teških bolesti.

Kako si možemo pomoći?

Pored nekih dodataka hrani, razinu željeza možemo povećati određenom prehranom.

Željezom je bogata proteinska hrana, a najviše goveđe meso, ribe, plodovi mora i piletina.

Puno željeza sadrži i špinat, radič, tikvice, regrat, suho voće kao što su: šljive, grožđice te svježe voće: banane, trešnje i ribizl.

Uz hranu koja sadrži željezo treba konzumirati i veću količinu vitamina C koji se nalazi u citrusu, zelju, brokuli te kiviju.