Brojati ili ne brojati kalorije?

13.10.2014.

Pitanje koje se postavlja već godinama, zapravo stoljećima. Koliko i u kakvoj mjeri voditi računa o kalorijama? Precizno ih brojati i zapisivati ili su one za nas sasvim nebitne? Jesu li sve kalorije podjednake?

Reklo bi se: „Kao traperice ne postoje u jednom broju, tako je i s kalorijama.“ Sve ovisi o tome što odgovara vama. Svakako je povoljno, ne samo za vrijeme dijete, nego općenito pratiti dnevni unos kalorija, štoviše voditi računa o „dobrim“ kalorijama.

Kifla ili špinat?

Što točno mislimo time? Uz jutarnju kavu možete pojesti toplu kiflu s marmeladom od na primjer 260 kalorija, dok zdravi doručak sastavljen od tvrdo kuhanog jaja, komada punozrnatog kruha i svježeg špinata iznosi približno 290 kalorija. Reći ćete: „Odlično, zašto bi ujutro gubili vrijeme i kuhali nešto zdravo, kad ima topla kifla koja se topi u ustima manje kalorija?“ Odgovor se krije u namirnicama koje vam pružaju više! Sličan bismo odgovor dobili na pitanje koje glasi; jutarnji sastanak sa šefom ili brza seansa yoge? 

Nema sumnje koji doručak pruža „bolje kalorije“. Bjelančevine od jaja, vlakna od punozrnatog kruha te vitamini i minerali od špinata u usporedbi s „praznom“ kiflom, lišenom svih vlakna, bjelančevina, vitamina i minerala. Uz sve to je pripremljena od bijelog brašna zbog kojeg ćete mukama dočekati ručak, najvjerojatnije prije posegnuti za nezdravim zalogajem.

Dnevnik prehrane

U svakom se slučaju praćenje kalorija preporučuje, ili barem zapisivanje svega što ste pojeli, posebno ako se želite riješiti viška kilograma. Naime, pojedine su studije pokazale kako može praćenje konzumirane prehrane biti od velike koristi pri gubitku kilograma, čak od vježbanja.

Zdrave namirnice - dobre kalorije

Ako želite samo poboljšati vaš jelovnik, ići zdravijim putem, onda vam savjetujemo da uvijek stavite prednost povrću, voću, namirnicama bogatim vlaknima i bjelančevinama. Uz takvu prehranu će biti kalkuliranje kalorija sasvim suvišan posao. Uz to osjećat ćete se puno bolje, bit ćete puni energije i produktivniji u svakodnevnim radovima, lakše ćete vježbati i generalno gledano bit ćete zdraviji.