Prirodnim putem bez viška vode i natečenog izgleda

22.9.2014.

Zadržavanje vode u tijelu čest je problem koji utječe na tjelesnu težinu i sa sobom nosi neugodne simptome kao što su: podbuhlost, oticanje gležnjeva, obraza i ruka. Do toga može doći iz različitih razloga: loša cirkulacija krvi i limfe, bolest bubrega, mokraćnog mjehura i jetre, hormonalna neravnoteža, neaktivnost, prevelik unos slane hrane i nedovoljan unos tekućine. Uzrok može biti i manjak nekih važnih nutrijenata u organizmu, prije svega vitamina i minerala.

Bitno je znati kako se kod zadržavanja vode ne radi samo o estetskom problemu, nego ono može izazvati i ozbiljne probleme po zdravlju.

Zadržavanje vode može biti opasno

U tekućini koja se zadržava u tijelu, gomilaju se otpadne tvari koje su za naše tijelo često i otrovne. Zbog toga je vrlo važno da ih što prije eliminiramo. Gomilanje tih otpadnih tvari dovodi do brojnih komplikacija koje sežu od osjećaja neugode zbog otečenosti i povećane tjelesne težine, pa sve do brojnih bolesti.

Na sreću postoji nekoliko koraka pomoću kojih možete znatno smanjiti zadržavanje vode u tijelu i time poboljšati kvalitetu života.

Što možete učiniti sami?

  1. Smanjite unos slane hrane. Dugo je već poznato kako sol uz bijelo brašno i šećer spada u skupinu tzv. bijelih ubojica. Međutim, vodite računa i o tome da mnoga jela, pogotovo industrijski prerađena, sadrže ogromne količine nepotrebne soli.
  2. Povećajte količinu vode. Možda na prvi pogled kontradiktorno, ali je upravo dovoljna količina vode najbolje oružje protiv gomilanja otpadnih tvari iz vašeg tijela. Ako vam je teško piti čistu vodu, probajte nezaslađene čajeve ili stavite u vodu limun, limetu ili svježe narezan krastavac.
  3. U svojoj ishrani povećajte količinu vlakna. Stručnjaci preporučuju između 25 i 35 grama vlakna na dan, dok odrasli unose u prosjeku samo od 10 do 15 grama. Vlakna će poboljšati učinkovitost probavnog sustava i na taj ćete se način lakše riješiti otpadnih tvari i vode.
  4. Izbjegavajte kofein i diuretike. Iako oni kratkoručno pomažu u odstranjenju suvišne vode iz tijela, mogu vas u isto vrijeme i suviše dehidrirati.
  5. Krećite se. Bila u pitanju samo svakodnevna lagana šetanja na sviježem zraku, znajte da ćete se osjećati mnogo bolje.
  6. Reducirajte dugo sjedenje i stajanje na jednom mjestu. Ako patite od zadržavanja vode u tijelu, istežite se, idite stepenicama ili se jednostavno dignite i istežite više puta na dan. Takav način može reducirati vodu iz tijela u kraćem vremenu, nego intenzivno vježbanje nekoliko puta tjednom.
  7. Riješite se suvišnih kilograma. Zdravom ishranom i redovitim vježbanjem se nećete samo riješiti otrovnih tvari iz tijela, nego ćete se naprosto osjećati mnogo bolje. Tijelo će vam biti zahvalno!