5 (dodatnih) razloga za isključenje šećera iz prehrane

3.11.2014.

 

Iako je preporučena količina šećera na dan do 90 g, toplo vam preporučujemo da o njemu vodite računa i da ga u što većoj mjeri isključite iz prehrane. Što time točno mislimo?

Iako 90 g šećera predstavlja približno 12 čajnih žličica, znajte kako se on krije u svim proizvodima, pa čak i onim s manjim udjelom masti. Kraljevi sakrivenog šećera su gazirana pića i gotova jela poput juha, umaka i dresinga iz vrećica. Uz to je dobro znati i da bi polovicu dnevne količine trebalo unijeti prirodnim proizvodima kao što su laktoza u mlijeku i fruktoza u voću.

Njegovo nam isključenje može na početku predstavljati nelagodu, jer nam on smjesta „podigne“ šećer u krvi i time kratkoročno poboljša naše raspoloženje, pogotovo u danima kada se osjećamo deprimiranima. No, nećete vjerovati, ali isključenje šećera iz prehrane odnosno smanjenje njegovog unosa zaista čini magiju. To vam može potvrditi svatko tko je odlučio ići zdravijim putem bez traženja utjehe u slatkišima.

5 razloga za isključenje šećera

Ako vas gore navedeno nije još 100% uvjerilo, donosimo vam još 5 dodatnih razloga zbog kojih ćete, nadamo se, odlučiti suzbiti žudnju za šećerom.

1. Regulacija razine šećera u krvi

Nekontrolirana izmjena razine šećera u krvi može prouzročiti ozbiljne zdravstvene tegobe kao što su pred dijabetičko stanje i kasnije dijabetes. Uz sve to, nekontrolirana rast i upad šećera u krvi utječe na nastanak srčanih bolesti, pogoršava stanje žilnog sustava, bubrega, živčanog sustava i vida.

2. Loš imunitet

Šećer usporava djelovanje imunološkog sustava, stoga smo više skloni štetnim utjecajima bakterija.

3. Ravnoteža minerala

Šećer sprječava apsorpciju minerala u tijelo i time liši tijelo svih životno važnih tvari koje su odgovorne za ispravno djelovanje svake stanice tijela i njihovu apsorpciju.

4. Zdravlje mozga i raspoloženje

S obzirom da je Vitamin B odgovoran za metabolizam šećera i ugljikohidrata, prevelikom količinom šećera možemo tijelu oduzeti glavnu funkciju vitamina B koji je odgovoran za održavanje i regulaciju našeg raspoloženja.

5. Zdravlje kože

Tijekom metabolizma šećera nastaju slobodni radikali koji su jedan od glavnih čimbenika za ubrzano starenje. Oni reduciraju nastanak količine kolagena i elastena u koži i na taj način ubrzavaju nastanak bora i upad kože.