30 Days Green Cleanse: savjeti za četvrti tjedan

8.11.2014.

Još samo 10 dana do kraja 30 dnevnog programa, a vaše je tijelo iz dana u dan više alkalizirano. Kako i stres narušava kiselo-lužnatu ravnotežu tijela, već je svima dobro poznato. Stoga je od iznimne važnosti na kraju se stresnog dana odgovarajuće smiriti i opustiti

»Mozak na off«

Za optimalno je raspoloženje od iznimne važnosti opuštanje i relaksacija nakon svakodnevne izloženosti stresu. Opuštanje ne znači „raditi ništa“ i ljenčariti. Pravilnim izvođenjem različitih tehnika opuštanja ćemo iz naših misli ukloniti nelagodu te ojačati otpornost tijela na buduće stresne situacije. Kada se uistinu želimo opustiti možemo upotrijebiti jednu od sljedećih tehnika relaksacije:

Vizualizacija

Kod ove tehnike u mislima stvorimo sliku, najčešće mirnu okolinu. To može biti livada puna cvijeća i u pozadini zvuk pjevanja ptica, pješčana plaža s prijatnim zvukom valova mora, slap usred šume i slično. Tijekom vizualizacije probajte uključiti sva čula, vid, miris, dodir i sluh. Na primjer u vizualizaciji pješčane plaže si probajte predstavljati kako zaista osjećate pijesak među prstima, čujete valove, mirišete slano more i na koži osjećate grijanje toplog sunca. Vizualizaciju izvodimo u mirnoj i tamnoj sobi, zatvorimo oči i prepustimo se maštanju.

Relaksacija mišića

Legnite na leđa na meku podlogu i zatvorite oči. Skoncentrirajte se na jednu skupinu mišića i pomoću je misli sasvim opustite. Najlakše vam bude, ako ćete započeti kod noga i nastaviti uzduž tijela. Nakon vježbe ćete se osjećati sasvim opuštenim, s prijatnim osjećajem plutanja. Ova je vježba prikladna kada ste već u krevetu i ne možete zaspati.

Meditacija

Meditacija je jedna među tradicionalnih tehnika koja opušta tijelo i dušu te pozitivno utječe na naše raspoloženje. Najosnovniju se vježbu meditacije izvodi u sjedenju, na stolici u mirnoj i dobro prozračenoj sobi. Skoncentrirajte se na disanje, neka ono bude duboko i umireno. Meditaciju izvodite 20 minuta i tijekom opustite svoje misli. Redovito izvođenje meditacije će vam pomoći u „pročišćavanju“ misli i potpunoj relaksaciji u stresnim situacijama.

Pored gore iznesenih tehnika opuštanja, možete pokušavati imati stres ispod kontrole i redovitim bavljenjem sa sportom, jogom, masažom ili slušanjem opuštajuće glazbe

Jelovnik za četvrti tjedan

Za lakše planiranje obroka smo vam pripremili primjer jelovnika i za četvrti tjedan. Jelovnik možete prema željama prilagođavati.

Dan

Doručak

Ručak

Užina

Večera

22.

Smoothie od ananasa, naranče i đumbira

Grčka salata s kozjim sirom

Chia puding sa svježim voćem

Kajgana s povrćem prema željama

23.

Smoothie od banane, lanenih sjemenka i kefira

Pastrva sa žaru s cvjetačom

Šaka sjemenka bundeve

Rikola z rajčicom u salati s balzamičnim dresingom

24.

Smoothie od triju vrsta bobičastog voća i spiruline

Špinat s jagodama i pinjolom

½ avokada sa sokom od limete

Pečene tikvice s parmezanom

25.

Smoothie od jabuke, kivija i naranče

Salata od kupusa s mrkvom i sjemenkama gorčice

Naranča

Juha od krumpira sa špinatom i muškatnim oraščićem

26.

Smoothie od marelice, jabuka i spiruline

Cikla u salati s mrkvom i jabukom

Chia puding s borovnicama

Paprika različitih boja (crvena, zelena i žuta) s namazom od mladog sira i biljkama

27.

Smoothie od naranče i mrkve

Rajčica u salati s avokadom i sokom od limuna

Svježa paprika

Gusta juha od mrkve s kajenskim paprom

28.

Smoothie od jabuke, celera i špinata

Svježa mrkva, rajčica i paprika s humusom (slanutak)

Kruška

Kajgana s špinatom, lukom i češnjakom

Jelovnika se možete pridržavati ili ga pak prilagoditi vašim željama i okusu. Važno je pridržavanje pravila 80:20 (knjižica, stranice 12 i 13)!