Zašto gladovanje zapravo deblja

16.3.2017.

Otkrivamo zašto savjet "jedi manje" nije uvijek pravo rješenje te zašto to znači da smo izgubili bitku s kilogramima.

2 jaja, 1 capuccino, 2 jabuke, manji pileći narezak te 2 manja kuhana krumpira predstavljaju približno 1000 kalorija. Ukoliko u cijelom danu pojedemo samo to, dogodi se sljedeće:

Tijelo uključi tzv. sistem osiguranja

Kada krenemo s unosom manje količine kalorija, tijelo počne trošiti manje energije tj. manje kalorija za svoje djelovanje.

Tijelo doslovno pojede mišiće

Ako čovjek prosječno troši 2200 kalorija na dan, sa ekstremnim smanjenjem unosa kalorija od samo 1000 kalorija na dan, svakako će početi gubiti kilograme. No ipak u tom primjeru neće početi gubiti masnoću, već vodu i mišićnu masu. Znači: tijelo će za osnovni izvor energije imati mišiće, a ne masnoću.

Gubitak vode je dobar, ali što je s gubitkom mišićne mase?

Mišićna masa upotrijebi približno 50 puta više kalorija nego tkivo masnoće u mirovanju. Što imamo više mišića u tijelu, posebno takozvanih tankih tj. unutarnjih mišića (oni daju oblik, ne veličinu), veći je energetski učinak tijela, tj. jednostavnije koristimo više kalorija.
Kod mršavljenja, u niti jednom primjeru nije dobro gubiti mišićnu masu, jer to jednostavno znači, da si smanjujemo upotrebu kalorija u mirovanju.

Opasnost mršavljenja s unosom manje od 1000 kalorija na dan

S drastičnim smanjenjem kalorija smanjiti ćemo i dnevni unos važnih hranjivih tvari, koje naše tijelo svakako treba. Unjeti ćemo premalo vitamina, minerala,vlakna i fitonutrienata. Biti ćemo umorni, bezvoljni i prije svega nekontrolirano gladni. S takvim lošim osjećajem nećemo dugo izdržati, tempo u 21. stoljeću je jednostavno takav da je suludo pri tome ustrajati.

Što se dogodi kada ponovno počnemo jesti više?

Iz vaše dugotrajne gladi ćete vjerojatno u prvih par dana preći na prejedanje. To je činjenica, jer ipak za vrijeme dijete čovjek ne zaboravi na sve užitke koje mu je jelo pružalo. Ako do toga i ne dođe ipak ćete početi unositi veće količine hrane u organizam, bez obzira što će količina biti manja nego prije dijete.

Yo-Yo efekt

Zato što smo sagorijeli dio mišića i snizili svoj bazalni metabolizam, uspješno smo snizili i upotrebu kalorija za vrijeme sjedenja i spavanja. Za vrijeme restrikcije hrane, tijelo smo prisilili da troši manje i još više snizili upotrebu kalorija u mirovanju. Time smo došli na dobar put, da čak i s poboljšanim starim načinom prehrane dobijemo stare kilograme nazad, pa i da dobijemo nekoliko novih kilograma.
Odaberite ZDRAVO i UČINKOVITIJE rješenje za uspješno mršavljenje OVDJE.

Dijeta sa unosom manje od 1000 kalorija je samo za ljude s ozbiljnim zdravstvenim problemima.

Kao i sve niskokalorična dijeta ima svoje prednosti. Liječnici savjetuju takav način prehrane ljudima koji su pretili i iz zdravstvenih razloga (recimo pred operacijom) trebaju na brzi način izgubiti kilograme.

.