Bake ipak ne znaju sve o voću i povrću?

Vaska Đurić: ˝S ovim napitkom sam svaki tjedan izgubila 3,5 kg!

Saznajte više

Bake ipak ne znaju sve o voću i povrću?

4.4.2017.

Mnogi misle da znaju sve o voću i povrću, i da dalje razglabati o tome nije potrebno (»Pa baka mi je već sve rekla!«). I je! Ali dali ste znali da jabuka na dan, tj. pet jabuka na dan nije dovoljno, da bi otjeralo doktora van? Novim otkrićima sve više dolaze do spoznaja da nisu samo vitamini i minerali neophodni mikronutrijenti za naše zdravlje. Sve više dolazi do izražaja značaj fitonutrijenata, koji između ostalog, daju boju voću i povrću. 

Važno je znati, da isto voće i povrće svaki dan ne nudi sve što je našem tijelu potrebno. Našem tijelu su potrebni raznolikost i šarenilo voća i povrća. Svako povrće i svako voće sadrži posebne tvari – nutrijente, tj. fitonutrijente (fito=biljka). Njihova funkcija je zaštita biljke pred vanjskim utjecajima (UV zrake, kukci, bakterije, virusi...). Isto tako utječu i na ljudsko tijelo – štite nas od bolesti.

80 % ljudi ne unese dovoljno fitonutrijenata

Nedostaje nam naime raznolikost boja, tj. raznolik izbor voća i povrća. Zbog tog nedostatka boja, povećava se opasnost od krvnih oboljenja, osteoporoze, dijabetesa i drugih bolesti. Naše tijelo zbog nedostatka važnih fitonutrijenata ne radi optimalno i zbog toga dugoročno ne možemo zdravo smršaviti.

5 skupina fitonutrijenata s obzirom na boju

Voće i povrće s obzirom na sadržaj fitonutrijenata dijelimo u 5 skupina - zelenu, crvenu, narančastu, ljubičastu i bijelu. Fitonutrijenti naime daju namirnicama boju. Za optimalan rad tijela je važno da svaki dan unesemo u tijelo voće i povrće iz svih 5 skupina. Jedino na taj način možemo tijelu omogućiti dovoljnu količinu različitih fitonutrijenata, koji brinu da ostanemo zdravi za vrijeme mršavljenja. Ako ih unesemo dovoljno, imati ćemo još više energije!

Za optimalno zdravlje bi morali unijeti svaki dan pet boja – svake veličine dlana. Omogućite si šarolikost kod svakog obroka!

Kako svoja jela obogatiti s čim više fitonutrijenata?

1) ZELENA

Zeleno voće i povrće je bogato s tim fitonutrijentima: katehini, izotiocianati, lutein, zeaksantin, izoflavoni, flavonoidi, kumestani

Kako konzumirati više zelene?

  • Pijte zeleni čaj
  • Dodajte špinat ili kinesko zelje u smuti
  • Konzumirajte što više različite zelene solate
  • Pripremite si salatu od mahuna 
  • Dodajte peršin u humus (namaz od slanutka)
  • Skuhajte si grah, napravite pire od njega
  • Često konzumirajte brokulu

2) CRVENA

Crveno voće i povrće je bogato s tim fitonutrijentima: likopen, elagična kiselina, kafeoilkvinična kiselina, hidroksibenzojska kiselina.

Kako konzumirati više crvene?

  • Upotrijebite umak od rajčice na povrću skuhanom na pari, tjestenini i krumpiru
  • U smuti dodajte brusnice ili trešnje 
  • Za užinu si uzmite grejp ili lubenicu 
  • Dodajte maline i orahe u zobenu kašu
  • Začinite umak s čilijem
  • Pripremite si crveno zelje na pari ili ga dodajte u juhu 
  • Skuhajte domaću krem juhu od rajčice

3) ŽUTA/NARANČASTA

Žuto-narančasto voće i povrće bogato je s fitonutrijentima: alfakaroten, betakaroten, hesperetin, betakriptoksantin, flavonoli, te penodidi, ftalidi.

Kako konzumirati više žuto-narančaste?

  • Pripremite punjene bundeve 
  • Skuhajte juhu od mrkve i krumpira, ili juhu od bundeve
  • Dodajte kurkumu u umake ili juhe 
  • Dodajte breskve ili ananas u smoothie
  • Obogatite salatu s mangom
  • Dodajte đumbir u umake, juhe ili čaj
  • Salati ili juhi dodajte kukuruz

4) BIJELA

Bijelo voće i povrće bogato je tim fitonutrijentima: flavonoli, alicin, kvercetin, sulfidi.

Kako konzumirati više bijele?

  • Dodajte češnjak i luk povrću i juhama 
  • Pijte zeleni ili črni čaj
  • Užini dodajte jabuku 
  • Dodajte kokos u smuti
  • Skuhajte juhu od pastrnjaka
  • Pripremite pire od cvjetače 
  • Jotu pripremite s kiselom repom

5) LJUBIČASTA/PLAVA

Ljubičasto-plavo voće i povrće bogato je s tim fitonutrijentima: antocianini, resveratrol, hidroksicinamična kiselina.

Kako konzumirati više ljubičasto-plave?

  • Za užinu dodajte grožđe i bobičasto voće
  • Dodajte borovnice u zobenu kašu 
  • Dodajte kupine u smuti
  • Pripremite punjene patlidžane ili umak 
  • Ispecite ciklu u pećnici

Ako vas zanimaju ukusni recepti, koji ne samo da su zdravi već i pomažu kod mršavljenja, savjetujemo vam da naručite SlimJOY START UP program mršavljenja. Uz SlimJOY program dobiti ćete SlimJOY plan prehrane by Tejani s receptima kuharskoga dua Tejani Kitch'n potpuno besplatno!