4 trika kako odoljeti slatkim i slanim grickalicama

26.4.2015.

Svi poznajemo one dane kada bi jednostavno „ubijali“ za slatki ili slani zalogajčić. Naime, rijetki među nama se mogu uvijek oduprijeti svim dobrotama koje su im ponuđene ili ih vabe iz polica u trgovini.  

Umjerenost, zdrava prehrana i aktivan način življenja su vjerojatno najbolji načini za održavanje zdravog i fit tijela. No, svi poznajemo one dane kada bi jednostavno „ubijali“ za slatki ili slani zalogajčić. Naime, rijetki među nama se mogu uvijek oduprijeti svim dobrotama koje su im ponuđene ili ih vabe iz polica u trgovini.  

I tako je sasvim ok. Valjda nismo strojevi, i valjda imamo svi pravo na to da se ponekad i razmazimo sa odličnim okusima.

No, problem nastaje kada je toga previše i ukoliko nas ona nevjerojatna glad često napada. Postoje trikovi koji će nam pomoći suzbijati želju ili nam pomoći u  biranju podjednako ukusnih, ali puno zdravijih alternativa.

Jednostavni trikovi:

1. Vlakna

Mnogi među nama ne unose dovoljno vlakna na dan. Preporuča se od 25 do 30 g dnevno.

Zobene pahuljice, integralne namirnice, mahune i sl. će vam pomoći u suzbijanju želje za slatkim zalogajima i produžiti vrijeme u kojem šećer ulazi u vaš krvni sustav (sporo i umireno, umjesto brzo i opasno).

2. Vježbanje

Ne trebate trčati maraton, ali dobro je prisiliti tijelo nekoliko puta tjednom u oslobađanje endrofina i sagorijevanje ugljikohidrata (tj. šećera) za gorivo. Šetajte i trčite do određene točke svaki put kad je ugledate na horizontu.

3. Namirnice koje djeluju

Posegnite za kiselim kupusom, zelenim čajem i kiselim krastavcima! Naime, ove namirnice će vam pomoći u postizanju zdrave razine bakterija u probavnom sustavu i poboljšati imunitet. Zdravlje tijela pomaže i u održavanju energije koja vam je potrebna svakodnevno.

4. Bjelančevine!

Nikako se ne možete oduprijeti zalogajima i slasticama? Tijekom vas dijete zna uhvatiti nezaustavljivi osjećaj gladi ili želja za „junk“ zalogajima?  Tajna se krije u bjelančevinama. I upravo su iz tog razloga bjelančevinski napici, deserti, pločice, čipsevi, kolači i sl. toliko popularni.

Ljudi koji teško suzbijaju želju za slanim i slatkim zalogajima, lakše se pridržavaju dijete ukoliko si mogu uz nju priuštiti dobrotu, ali da pritom ne narušavaju svoj dijetalni plan

Bjelančevine daju osjećaj sitosti na duže vrijeme i pomažu u dijetama na zdrav način i skromnim unosom kalorija.