Što je perimenopauza?

Ulazak u perimenopauzu može se činiti kao da plovite u nepoznate vode. Ova faza, prikladno nazvana zbog svog položaja "otprilike u vrijeme menopauze", označava razdoblje značajnih hormonalnih fluktuacija i promjena. Dok plovite ovim morem transformacije, razumijevanja znakova i simptoma, strategija suočavanja postaje ključna.

Perimenopause

Što je perimenopauza?

Perimenopauza, preteča menopauze, prirodna je faza obilježena hormonalnim promjenama i nizom simptoma. Ova faza obično počinje oko 46. godine i može trajati do 10 godina.

Tijekom perimenopauze žene mogu iskusiti niz simptoma kao što su valovi vrućine, umor, magla u mozgu, promjene raspoloženja, glavobolje, emocionalna krhkost, zaboravljivost, noćno znojenje, bolovi u zglobovima, debljanje i suhoća vagine.

Mjesečnice mogu postati neredovitije, obilnije, slabije ili neredovitije. Ova faza se obično dijeli u tri faze:

Rana perimenopauza: redovite mjesečnice s nekim simptomima perimenopauze.

Srednja perimenopauza: sve neredovitije mjesečnice bez preskakanja, tj. više od sedam dana (manje ili više) razlike od početka vašeg trenutnog ciklusa do sljedećeg.

Kasna perimenopauza: izostanak menstruacije s razmacima duljim od 60 dana.

Razumijevanje hormonalnih promjena tijekom perimenopauze

Tijekom perimenopauze redovite promjene estrogena i progesterona koje definiraju tipični 28-dnevni ciklus postaju nepravilne, što dovodi do nasumičnog odvajanja sluznice maternice bez vidljivog uzorka.

Donji dijagram ilustrira kako estrogen fluktuira tijekom perimenopauze:

Diagram

Ključno je zapamtiti da je trudnoća još uvijek moguća tijekom perimenopauze. Unatoč hormonskim fluktuacijama i neredovitim mjesečnicama, žene mogu začeti i nositi dijete, potencijalno do 55. godine. Stoga je učinkovita kontracepcija vitalna tijekom perimenopauze i u menopauzi kako bi se izbjegle neželjene trudnoće.

Faktor nepredvidivosti

Prepoznavanje početka perimenopauze može biti izazovno jer se značajno razlikuje među ženama. Njegovi simptomi često oponašaju reakcije na druge životne stresore. Mnoge žene ne prepoznaju znakove povezane s hormonalnim promjenama, često ih pripisuju starenju, stresu ili drugim životnim čimbenicima.

Perimenopauza vs menopauza: rješavanje zabune

Razlika između perimenopauze i menopauze obilježena je vremenskom crtom. Menopauza je izostanak menstruacije 12 uzastopnih mjeseci, što označava kraj menstrualnog ciklusa. Perimenopauza je, s druge strane, prijelazna faza koja vodi do menopauze, a karakteriziraju je simptomi poput niske energije, stresa, promjena raspoloženja i poremećaja spavanja.

Sleep disturbances

Ovi se simptomi javljaju zbog fluktuirajućih razina estrogena, progesterona i testosterona. Simptomi raspoloženja i psihološki simptomi uobičajeni su u ranoj perimenopauzi, dok se fizički simptomi poput valunga često pojavljuju kasnije. Perimenopauza utječe na svaku ženu na jedinstven način, zbog čega se osobna iskustva uvelike razlikuju.

Suočavanje s perimenopauzom

Konsenzus među stručnjacima za menopauzu je da žene mogu ublažiti simptome perimenopauze i menopauze davanjem prioriteta brizi o sebi. Ovo uključuje:

Educirajte se: razumijevanje perimenopauze pomaže u prepoznavanju simptoma i upravljanju očekivanjima. Čitanje najnovijih istraživanja i informacija može pružiti jasnoću i sigurnost.

Sustavi podrške: Korištenje grupa za podršku i povezivanje s drugima koji prolaze kroz slična iskustva mogu biti korisni.

Redovita tjelovježba: bavite se fizičkim aktivnostima kako biste održali težinu i smanjili simptome poput valova vrućine.

Tehnike opuštanja: vježbajte jogu, meditaciju i svjesnost za upravljanje stresom i poboljšanje raspoloženja.

Prehrana i način života: odlučite se za uravnoteženu prehranu bogatu vitaminima, nemasnim proteinima i vlaknima. Ograničite prerađenu hranu, alkohol i kofein.

Praćenje simptoma: zabilježite svoje simptome i menstrualne promjene pomoću aplikacija za praćenje menstruacije radi boljeg razumijevanja i upravljanja.

Terapije razgovorom: razmislite o kognitivno bihevioralnoj terapiji (KBT) za upravljanje anksioznošću, promjenama raspoloženja i problemima sa spavanjem te za ublažavanje utjecaja valunga i noćnog znojenja.

Dodaci prehrani: koristite dodatke prehrani s fitoestrogenima poput crvene djeteline i vitaminima poput B6 za regulaciju hormona, energiju i normalnu psihičku funkciju. M-Pause, potpuno prirodan dodatak bez hormona koji sadrži crvenu djetelinu, posebno je dizajniran za smanjenje simptoma menopauze i perimenopauze, nudeći prirodan pristup upravljanju tim promjenama.

 

Traženje medicinske skrbi

Kada simptomi perimenopauze značajno utječu na kvalitetu života, savjetuje se konzultiranje s liječnikaom opće prakse ili specijalista za menopauzu. Ti stručnjaci mogu procijeniti vaše simptome, dob i menstrualne promjene kako bi potvrdili jeste li u perimenopauzi.

GP consultation

Ovisno o vašim individualnim potrebama i povijesti bolesti, oni mogu preporučiti hormonsku nadomjesnu terapiju (HNL) ili druge mogućnosti liječenja. Traženje stručnog savjeta može biti presudno u učinkovitom upravljanju simptomima i poboljšanju vaše opće dobrobiti tijekom ove tranzicije.

Proizvodi za vas

30-DNEVNI PROGRAM
-45%
Posebna cijena 32,99 EUR(248,58kn) Standardna cijena 59,99 EUR(452,02kn)
Pogledajte proizvod